Dorpsvisie Grou

11 september 2022

Dinsdagavond 6 september is in Grou een bijeenkomst gehouden van Grou Breed, Plaatselijk Belang en de Business Club Grou. Tijdens deze bijeenkomst is de visie Grou toegelicht en voorlichting gegeven over het voornemen een dorpscoöperatie op te richten.

De visie werd met veel overtuiging voor het voetlicht gebracht. “Erg mooi om te zien dat veel raadsleden aanwezig waren waaronder Joost”, aldus Anneke Bakker .Door de gemeente en de kwartiermakers wordt  intensief samengewerkt en worden de ontwikkelingen in Grou in samenhang gezien: wonen, werken, samenleven, zorg etc. De gemeente krijgt hiermee een aanspreekpunt, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden. Al met al een prachtige ontwikkeling in Grou, die nog veel discussie, keuzes, kritische noten zal opleveren, maar die vast en zeker voor verbinding in het dorp kan zorgen. Een visie over Grou, op basis  waarmee  gezamenlijk naar de toekomst kan worden gekeken  en  beslissingen kunnen worden genomen.

In Grou is de dorpscoöperatie een eerste concrete stap in die richting. Zoals bekend ondersteunt de PvdA deze ontwikkeling. “Wat mij opviel was de gezamenlijke kracht en overtuiging waarmee de visie voor het voetlicht werd gebracht. Een visie over Grou, waarmee je gezamenlijk naar de toekomst kan gaan kijken en vanuit een gedragen visie beslissingen kan nemen voor de toekomst.”, aldus Joost de Caluwe.

Ook de gedragen samenwerking tussen inwoners en de gemeente is een zeer positieve beweging. Dit zal in de toekomst alleen nog maar sterker worden. In Grou is de dorpscoöperatie een eerste concrete stap in die richting.

Voor het zomerreces is tevens door de PvdA een motie ingediend over het tegengaan van de geplande woningbouw op de Groene Kruislocatie. Deze motie is om procedurele redenen van de agenda gehaald. De komende tijd zullen wij hier op terug komen.

Joost, Lydia en Anneke Bakker