Een baan voor Jerrel

Vrijdag 29 januari was het dan eindelijk zover: Jerrel Ramdat heeft een contract getekend bij Stichting 058SamenSterk. Hij is nu in dienst van de stichting als programmaleider. Na jaren hard werken een prachtig moment.

Jerrel heeft ongeveer twee jaar geleden de stichting 058SamenSterk opgericht. Vanuit deze stichting helpt hij mensen vooruit die min of meer in een isolement zijn beland, te kampen hebben met overgewicht of anderszins behoefte hebben aan beweging. De activiteiten die georganiseerd worden zijn niet leeftijdsgebonden, er zijn geen kosten aan verbonden en open voor elk niveau.
In oktober 2018 won Jerrel al de eerste prijs met “Het beste idee van Friesland” een initiatief van zorgverzekeraar De Friesland om van Friesland de meest gezonde provincie van Nederland te maken.

Inmiddels gaat het bij de stichting 058SamenSterk niet alleen maar over beweging maar ook over goede voeding, worden er taal- en empowerment cursussen verzorgd. Vanuit de empowerment cursussen zijn er al een aantal deelnemers doorgestroomd naar (vrijwilligers)werk en zijn er een aantal deelnemers begonnen aan een MBO opleiding.

Als fractie van de PvdA Leeuwarden hebben we Jerrel en zijn stichting vanaf het begin ondersteund en we zijn dan ook zeer verheugd dat het uiteindelijk gelukt is.
Samen Sterk!