Een fijne woning voor ons allemaal

Iedereen verdient het om te kunnen wonen op een fijne plek waar je je thuis voelt. Maar zo’n fijn thuis in de stad of dorp waar je wilt wonen, is voor veel mensen onbereikbaar geworden. Steun ons manifest ook! https://www.pvda.nl/woonmanifest/

De markt werkt goed voor speculanten die veel woningen verzamelen voor de winst, niet voor mensen die er eentje nodig hebben om in te wonen. Vastgoedspeculanten nemen onze steden en dorpen over. De huren rijzen de pan uit en een betaalbare woning is nog nauwelijks te vinden. Studenten, starters en gezinnen zijn de dupe. Dat moet en kan anders!

Een fijne woning voor ons allemaal
En die verandering begint op 16 maart. Bij de gemeenteraadsverkiezingen kan jij bepalen of betaalbaar wonen weer een recht voor ons allemaal wordt in plaats van een privilege voor een kleine groep.

Met jouw stem kan je bepalen of er mensen in de gemeenteraad komen die zich inzetten voor meer betaalbare woningen, of juist mensen die vooral aan de belangen van beleggers en huisjesmelkers denken. Jouw stem maakt het verschil! Samen kunnen we de woningnood keren, maar het gaat niet vanzelf. Overal in Nederland en ook in jouw dorp of stad zetten onze gemeenteraadsleden zich in voor meer betaalbare woningen en fijne, leefbare wijken. Daarom delen we graag onze plannen voor de komende jaren met jou. Samen maken we in jouw gemeente het verschil. Stem sociaal, kies PvdA.