Ombudsteam

Over het ombudsteam

In uw dagelijks leven heeft u met allerlei instanties te maken, van uw energie-leverancier tot uw gemeente. Het kan voorkomen dat u hierin tegen problemen aanloopt die u niet opgelost krijgt of onoplosbaar lijken. Schakel dan het PvdA-­Ombudsteam in!
Wanneer u zich bij ons meldt bekijken wij samen uw probleem en gaan we samen op zoek naar de juiste oplossing. Indien nodig komen wij bij u langs om een goed beeld van de situatie te krijgen en bepalen we samen met u de te volgen route.

Wij nemen uw probleem niet over maar helpen u deze, waar mogelijk, op te lossen. Het ombudsteam is er voor iedereen, PvdA-­lid of niet, wij proberen u te helpen de juiste weg te vinden! Het ombudsteam is een initiatief van de PvdA Leeuwarden en is bedoeld om u te helpen met uw vraag of probleem waar u zelf niet meer uitkomt. Ons team bestaat uit deskundige leden van de PvdA.

Spelregels

• Iedereen in de gemeente Leeuwarden kan een beroep op ons doen;
  • U hoeft geen lid van de PvdA te zijn;
  • De hulp die het ombudsteam biedt is gratis;
  • Uw informatie wordt vertrouwelijk behandeld;
  • Het ombudsteam is geen hulpverlener, maar heeft een verwijzende functie naar instanties die u het beste kunnen helpen;
  • Het ombudsteam kan daarbij als tussenpersoon dienen;
  • U blijft altijd zelf verantwoordelijk voor de kwestie of zaak die u aandraagt;
  • Het ombudsteam helpt niet mee bij zaken die gaan over wetsovertredingen of schennis van de openbare orde;
  • Het ombudsteam is niet (juridisch) aansprakelijk voor de hulp die het biedt.

U kunt het ombudsteam per e-mail bereiken: [email protected]